Choose your preferred language

Resurse

Educatie intre egali

Manual si tutoriale

Asigurarea calitatii

Alte resurse

 

ARGUMENTARE

Problemele abordate de această activitate sunt perpetuarea stereotipurilor și prejudecăților prin intermediul mass-media și utilizarea greșită a imaginilor pentru a furniza informații și pentru a evoca răspunsuri emotive.

OBIECTIVE

  • Explorarea modului în care imaginile sunt utilizate în presă;
  • Dezvoltarea abilităților de analiză critică.

CERINȚE

  • Durată: 45 de minute;
  • Dimensiunea grupului: 6+ persoane.

PREGĂTIRE

  • Imprimă fotografiile fișelor de lucru, de preferință în format A3, color.
  • Fâșii de hârtie, pixuri, piuneze sau bandă adezivă pentru a lipi imaginile pe pereți.

DESCRIERE

  1. Prinde sau lipește imaginile pe un perete.
  2. Oferă participanților fâșii de hârtie și roagă-i să se uite la fiecare imagine pe rând și apoi să scrie două titluri alternative, unul pozitiv și unul negativ, pe foi de hârtie separate.
  3. Când toată lumea este gata, lipește titlurile sub imagini, aglomerând cele pozitive în partea stângă și cele negative în partea dreaptă. Oferă 10 minute pentru asta.
  4. După ce toți participanții și-au plasat titlurile, oferă-le încă 5 minute pentru a revizui fotografiile și titlurile care au fost asociate cu ele.

SUBIECTE DE DISCUȚIE (DEBRIEFING ȘI EVALUARE)

  • Câte interpretări diferite au existat pentru fiecare imagine?
  • De ce crezi că oameni diferiți văd lucruri diferite în aceeași imagine?
  • Fotografiile sunt considerate a arăta adevărul și sunt adesea un instrument care este folosit pentru a răspunde unei revendicări. În ce măsură crezi că imaginile arată adevărul a ceea ce s-a întâmplat într-o anumită situație?
  • Ce ne poate învăța această activitate despre utilizarea imaginilor pentru a transmite informații, a stârni emoții, a provoca simpatie etc?

 

Metodă inspirată din Pachetul Educațional "all different - all equal", al Consiliului Europei, ediția a doua revizuită în 2016, pg 176-177, https://rm.coe.int/1680700aac, 09/10/2019

 

 

 

 


 

Acest proiect a fost co-finantat de programul ERASMUS+ al comisiei Europene   

Co-founded by the Eramsus+ Programme of the European Union

Suportul Comisiei Europene pentru realizarea acestei publicații nu constituie o asumare a continuțului acesteia, care reflectă doar opiniile autorilor, și Comisia nu poate fi răspunzatoare pentru nici o utilizare a informațiilor prezentate aici. 

 


Creative Commons LicenceConținutul acestui website este pus la dispoziție sub o licență  Creative Commons Atribuire-Necomercial-Distribuire în Condiţii Identice 4.0 Internațional (CC BY-NC-SA 4.0).