ARGUMENTARE
Chiar dacă majoritatea dintre noi avem cunoștințe generale despre ceea ce ar trebui să facem sau să nu facem, de multe ori nu le recunoaștem. „Fiecare călătorie începe cu primul pas”. Deci, schimbarea începe cu noi recunoscând ceea ce trebuie să schimbăm despre noi și să începem să facem planuri concrete.
CERINȚE
- Materiale: 1 formular “Un eu mai bun” pentru fiecare participant;
- Durată: 40 – 60 de minute.
INSTRUCȚIUNI
- Prezintă tema activității
- Oferă fiecărui participant o copie a fișei „ Un eu mai bun”. Roagă participanții să se evalueze de la 1 la 5, având în vedere cât de mult îi reprezintă aceste afirmații, pe ei și personalitatea lor.
- În urma evaluării, roagă participanții să înceapă să se gândească la lucruri pe care ar trebui să înceapă să le facă, să nu le mai facă sau să le facă altfel pentru a fi mai incluzivi față de refugiați/solicitanți de azil și să promoveze acest comportament în societate. Oferă aproximativ 20 de minute pentru asta.
- După ce au trecut cele 20 de minute, grupează participanții într-un cerc și începe procesul de debriefing.
SUBIECTE DE DISCUȚIE (DEBRIEFING ȘI EVALUARE)
- A existat ceva care te-a surprins în timp ce făceai autoevaluarea?
- Ce poți schimba imediat la tine?
- Care sunt cele mai mari provocări pe care le prevezi în realizarea acestor schimbări în viața ta?
- Cum te-ai simțit să scrii lucruri concrete pe care intenționezi să le schimbi?
- Ce poți învăța din această activitate?
FIȘĂ DE LUCRU
Un eu mai bun!
Te rog evaluează-ți comportamentul de la 1 la 5
(1 înseamnă că nu te regăsești în descriere, 5 înseamnă că ceea ce apare în descrierea reprezintă o parte esențială a vieții/muncii tale.)
Mă educ despre situația refugiaților/solicitanților de azil din țara mea și din Europa (de exemplu, care este, cum se manifestă, cum poate fi prevenită etc.), participând la cursuri, ateliere, citind despre asta, căutând exemple de bune practici etc. |
|
Promovez/susțin un tratament egal pentru refugiați/solicitanți de azil în sferele mele de influență apropiate (de exemplu, explicând rudelor, prietenilor sau colaboratorilor și îi împing să accepte acest tratament egal, prin promovarea unei atitudini corecte pe social media, prin prevenirea sau luarea de măsuri în situații în care văd persoane apropiate mie manifestând atitudini negative față de refugiați/solicitanți de azil etc.). |
|
Promovez/susțin includerea refugiaților/solicitanților de azil în societate, în general (de exemplu, vorbind/scriind persoanelor din afara mediului meu apropiat, politicienilor și diferitelor alte entități publice sau private pentru a-i sensibiliza cu privire la problemele pe care excluderea refugiaților/ solicitanților de azil le crează, prin participarea la demonstrații sau prin a fi activiști pentru drepturile grupurilor vulnerabile etc.). |
|
Eu monitorizez mediul din organizația mea, școala mea, munca mea sau alte locuri în care îmi petrec timpul pentru a verifica dacă promovează/favorizează o atitudine corectă față de refugiați/solicitanți de azil (pentru șanse egale, drepturi egale, pentru prevenirea excluderii lor). |
|
Combat știrile false despre refugiații/solicitanții de azil pe care îi întâlnesc on-line sau off-line. |
|
Sunt activ în oferirea de sprijin direct refugiaților/solicitanților de azil (prin a face donații către cauza lor, prin întâlniri directe, ajutându-i să înțeleagă și să se integreze în cultura noastră, oferindu-le diferite forme de sprijin de care au nevoie etc.). |
|
Fac voluntariat pentru organizațiile care lucrează la includerea refugiaților / solicitanților de azil în societate. |
|
Mă simt liber să confrunt persoanele care folosesc un limbaj discriminatoriu sau manifestă un comportament discriminatoriu și le rog să înceteze. |
|
După ce completezi lista de verificare, întocmește o listă de arii pe care consideri că ar trebui să le îmbunătățești. Apoi creează-ți obiective specifice pentru a deveni mai incluziv în viața ta și pentru a promova o lume mai incluzivă.
Ar trebui să încep să fac…
Ar trebui să nu mai fac…
Ar trebui să fac diferit…