ARGUMENTARE
Activitatea permite participanților să-și exploreze sentimentele și experiențele în ceea ce privește problemele societății și să-și exploreze identitatea culturală și modul în care se raportează la ceilalți. Această activitate îi ajută, de asemenea, să înceapă să înțeleagă originile prejudecăților învățate prin încurajarea autoreflecției, a introspecției și a dialogului intergrup.
CERINȚE
- Durată estimativă: 45-60 de minute
- Materiale: Listă cu subiecte de discuție
DESCRIERE
- Împarte participanții în două grupuri și roagă-i să formeze două cercuri de scaune în care fiecare stă în fața unui partener (cercul interior este „cercul A” și cercul exterior este „cercul B”).
- Explică participanților că facilitatorul va pune o serie de întrebări și fiecare pereche va avea două minute pentru a avea o conversație despre întrebări sau subiecte. Facilitatorul va cronometra aceste două minute și va da un semnal după un minut (pentru că a trecut jumătate din timp) și după două minute (pentru a ști că timpul a trecut).
- După ce au trecut două minute, facilitatorul va instrui participanții din „Cercul B” să schimbe partenerii rotind un scaun în sensul acelor de ceas.
- Repetă acest proces după fiecare întrebare, de preferință până când fiecare participant din cercul A a discutat o dată cu fiecare participant al cercului B.
SUBIECTE DE DISCUȚIE (DEBRIEFING ȘI EVALUARE)
- Care sunt 1-2 cuvinte care descriu cum a fost această activitate pentru tine?
- Cum te-ai simțit când ai răspuns la întrebări?
- Ce întrebări au fost mai ușor de răspuns? Mai dificil?
- Ce ai învățat despre tine?
- Ce informații ai obținut în timpul activității?
- Ce te-a surprins cel mai mult cu privire la modul în care ai răspuns la întrebări?
- Ai răspuns la toate întrebările sincer? Dacă nu, de ce? Dacă da, ce te-a determinat să dezvălui?
Sursă: inspirat de activitatea Biroului de Afaceri Interculturale de la Stonehill College, “Diversity Based Teambuilders and Icebreakers”.
Cercuri concentrice - subiecte de discuție
(alege-le pe cele care par a fi cele mai potrivite)
- Împărtășește povestea numelui tău: de unde provine și ce înseamnă pentru tine?
- Descrie o calitate pe care crezi că o ai.
- Împărtășește cu partenerul tău un pic despre familia ta. Cine este în ea? Pe cine consideri familie? Ce înseamnă pentru tine?
- Ce subiect a fost „tabu” de discutat în familia ta în timpul copilăriei?
- Împărtășește cu un partener o preconcepție pe care o au alții despre propriul grup social (cultural, religios, etnic etc.) care te deranjează.
- Împărtășește cu partenerul tău o trăsătură culturală a grupului tău social (național, regional, religios etc.) de care te mândrești și de care nu ești atât de mândru.
- Împărtășește cu un partener o preconcepție despre un grup social diferit de al tău (cultural, religios, etnic etc.) cu care ai crescut.
- Gândește-te la un avantaj / privilegiu pe care îl ai datorită faptului că aparții unui grup social specific (cultural, religios, etnic etc.), în comparație cu alții care nu aparțin aceluiași grup.
- Descrie partenerului tău ce simți când întâlnești în comunitatea ta oameni dintr-o altă țară decât a ta.
- (sau) Descrie partenerului ce simți când întâlnești în comunitatea ta oameni de altă religie decât a ta.
- Împărtășește-ți părerea despre migrația oamenilor din țara ta în alte țări. De ce crezi că se întâmplă asta?
- Împărtășește-ți părerea despre migrația oamenilor din alte țări în țara ta. De ce crezi că se întâmplă asta?
- Descrie un moment în care ai observat o prejudecată sau un act de excludere asupra cuiva, deoarece acea persoană a fost diferită de altele. Cum te-ai simțit?
- Dacă ai putea schimba un lucru în societatea ta, care ar fi acesta?