ARGUMENTARE
Această activitate va permite participanților să reflecteze asupra schimbărilor la care pot să contribuie. Acele schimbările urmăresc crearea unor comunități mai incluzive și a unei lumi mai incluzive.
OBIECTIVE
- Identificarea unor potențiale zone la îmbunătățirea cărora pot contribui și participanții.
CERINȚE
- Durată: 40 de minute
- Materiale:
- 4 foi de flipchart, una pentru fiecare subiect;
- 4 markere de culori diferite — una pentru fiecare subiect.
DESCRIERE
- Scrie pe 4 foi de flipchart următoarele întrebări (una/flipchart):
- Cum putem crea un mediu incluziv în clasa/școala noastră, unde colegii care provin dintr-un alt mediu cultural să se simtă bineveniți?
- Cum îi putem încuraja pe colegii noștri care provin dintr-un mediu cultural diferit să fie mai prezenți în activitățile care se petrec în afara sălii de clasă?
- Cum îi putem încuraja/determina pe colegii noștri să demonstreze un comportament incluziv astfel încât ceilalți colegi care provin dintr-un mediu cultural diferit să se simtă bineveniți?
- Cum putem să ne încurajăm/determinăm comunitatea să demonstreze un comportament incluziv astfel încât colegii noștri care provin dintr-un mediu cultural diferit să se simtă bineveniți?
-
- Împarte participanții în 4 grupe. Cere fiecărui grup să pornească de la unul dintre flipchart-uri și, timp de aproximativ 5 minute, să răspundă la întrebarea postată acolo. Când s-a terminat timpul, fiecare grup se va muta în sensul acelor de ceasornic la următorul flipchart și, din nou, timp de 5 minute, va propune răspunsuri la întrebarea de acolo. Acest lucru va fi repetat de 4 ori, astfel încât fiecare grup să poată oferi potențiale răspunsuri la fiecare dintre întrebările de pe flipchart.
- Postează toate răspunsurile pe pereții sălii de training și încurajează participanții să le exploreze și să scrie în jurnalele lor de învățare răspunsurile care i-au inspirat cel mai mult și soluțiile pe care le-ar putea utiliza în propria comunitate.
SUBIECTE DE DISCUȚIE
-
- Ce se poate face imediat?
- Ce se poate face în viitorul apropiat?
- Care poate fi contribuția fiecăruia?
- Care sunt principalele obstacole cu care te poți confrunta?
- Cum pot fi depășite acestea?