ARGUMENTARE
Probleme adresate
- Identitate personală
- Acceptarea și sărbătorirea diversității
- Toți suntem diferiți și cu toții suntem egali
OBIECTIVE
- Pentru a descoperi diversitatea în cadrul grupului
- Dezvoltarea abilităților de comunicare
- Să ne cunoaștem și să dezvoltăm un sentiment bun de grup
CERINȚE
- Durată: 20 de minute
- Dimensiunea grupului: 10+ persoane
PREGĂTIRE
- Copii ale foii de întrebări și pixuri – 1 bucată de persoană
DESCRIERE
Cere fiecărui jucător să completeze foaia de întrebări și apoi să încerce să găsească pe altcineva care are aceleași răspunsuri la toate întrebările. Dacă nu pot găsi pe cineva, roagă-i să încerce să găsească pe cineva cu care împărtășește patru caracteristici, dacă nu pot face nici asta - atunci cineva cu trei sau cel puțin două!
SUBIECTE DE DISCUȚIE (DEBRIEFING ȘI EVALUARE)
Începe prin a întreba dacă oamenii s-au bucurat de această activitate și de ce?
Apoi continuați să vorbiți despre ce au învățat. Apoi întreabă:
- Câți oameni au găsit pe altcineva cu toate cele cinci - patru - trei - două - o caracteristică în comun?
- Ce diversitate de religie, gust în muzică, fobie pentru animale, băuturi preferate etc. există în grup?
- Dacă grupul este atât de divers, cum se va putea colabora?
Metodă adaptată din pachetul educațional "all diferent – all equal", Consiliul Europei, ediția a doua revizuită în 2016, pg 156-157, https://rm.coe.int/1680700aac, 09/10/2019.
FIȘĂ DE LUCRU
Căutând asemănări și descoperind diversitatea:
Scrie răspunsurile la întrebările de mai jos și apoi încearcă să găsești pe altcineva care are aceleași răspunsuri la toate întrebările. Dacă nu o poți face, atunci încearcă să găsești pe cineva cu care împărtășești patru caracteristici - sau trei - sau două - sau ești unic?
- M-am născut în......................................
- Religia mea este.....................................
- Sunt alergic la.........................................
- Nu-mi place animalul…..........................
- Muzica mea preferată este....................