Choose your preferred language

Resurse

Educatie intre egali

Manual si tutoriale

Asigurarea calitatii

Alte resurse

ARGUMENTARE

Această activitate permite participanților să se gândească la situații în care persoanele au fost discriminate sau chiar agresate din cauza contextului etnic sau religios.

OBIECTIVE

  • Creșterea gradului de conștientizare cu privire la diferitele manifestări ale excluziunii sociale;
  • Începerea identificării a ce poate face fiecare participant pentru a preveni apariția sau continuarea acestor manifestări excluzive.

CERINȚE

  • Materiale: 1 copie a celor “4 cadrane” pentru fiecare participant.
  • Durată: 45 de minute.

DESCRIERE

  1. Oferă fiecărui participant o copie a fișei de lucru “4 cadrane”. Explică fiecărui participant semnificația celor 4 cuvinte, oferind și un exemplu personal.
  2. Cere participanților să selecteze un partener (sau să formeze grupuri de trei sau patru persoane) și să împărtășească în aceste perechi/grupuri un exemplu de moment în care au jucat unul dintre aceste roluri.
  3. Reunește grupul și discutați despre următoarele:

SUBIECTE DE DISCUȚIE

  • A fost ușor să identifici aceste 4 ocazii? Care dintre ele a fost cea mai dificil de reținut?
  • Cum te-a făcut să te simți amintindu-ți de cele patru situații?
  • Cum te-ai simțit amintindu-ți de momentele în care ai fost făptuitorul? Ce te-a făcut să acționezi ca unul? Cum a putut cineva să te împiedice să faci asta?
  • Cum poate fi un "spectator" transformat într-un "vindecător"?
  • Ce putem învăța din această activitate?

 

Metodă adaptată din:

NANCY FLOWERS, Marcia Bernbaum, Kristi Rudelius – Palmer și Joel Tolman (2000), “The  Human Rights Education Handbook. Effective Practices  for Learning, Action and Change”, Centru de resurse pentru drepturile omului, Universitatea din Minnesota

 

Cele 4 cadrane

Amintește-ți o situație în care ai fost:

“Victimă”

O perioadă în care, din cauza apartenenței tale la un anumit grup social, cineva a spus sau a făcut ceva care te-a rănit.

“Făptuitor”

O perioadă în care ai dezavantajat pe cineva din cauza apartenenței sale la un grup social specific (migrant/ refugiat/solicitant de azil/minoritate religioasă/minoritate etnică).

“Spectator”

Un moment în care o persoană a fost dezavantajată pentru că aparținea unui grup social specific (migrant/refugiat/solicitant de azil/minoritate religioasă/minoritate etnică) și ai asistat fără a interveni.

“Vindecător”

Un moment în care o persoană a fost dezavantajată, deoarece aparținea unui grup social specific, iar tu ai intervenit pentru a opri acel comportament.

 

 

 

 


 

Acest proiect a fost co-finantat de programul ERASMUS+ al comisiei Europene   

Co-founded by the Eramsus+ Programme of the European Union

Suportul Comisiei Europene pentru realizarea acestei publicații nu constituie o asumare a continuțului acesteia, care reflectă doar opiniile autorilor, și Comisia nu poate fi răspunzatoare pentru nici o utilizare a informațiilor prezentate aici. 

 


Creative Commons LicenceConținutul acestui website este pus la dispoziție sub o licență  Creative Commons Atribuire-Necomercial-Distribuire în Condiţii Identice 4.0 Internațional (CC BY-NC-SA 4.0).