Choose your preferred language

Resurse

Educatie intre egali

Manual si tutoriale

Asigurarea calitatii

Alte resurse

ARGUMENTARE

Molecula personalității este un exercițiu introductiv pentru a stabili relații între participanți și a facilita munca viitoare privind diversitatea culturală. Exercițiul va ajuta la analiza a ceea ce poate însemna cultura în termeni practici.

OBIECTIVE

  • Obiectivul principal este de a se creea o relație de încredere între cursanți, folosind subiectul identității și apartenenței culturale.

CERINȚE

  • Durată: 45 – 60 de minute
  • O fișă de lucru/participant (a se vedea fișa)

DESCRIERE

  1. Desenează molecula personalității pe un flipchart cu numele tău în centru. Explică faptul că fiecare persoană se identifică cu grupuri diferite și scrie acele grupuri cu care te identifici, oferind în acest fel un exemplu personal.
  2. Cere participanților să se identifice cu anumite grupuri din care fac parte, de obicei, și să numească cele mai importante 5 dintre aceste grupuri de pe fișele de lucru. Oferă 5 minute pentru acest pas.
  3. Roagă participanții să formeze noi grupuri mici de două sau trei persoane care au lucruri/grupe similare scrise pe fișele de lucru.
  4. În aceste grupuri mici, cere participanților să vorbească despre percepțiile diferite legate de lucrurile lor similare, având o conversație deschisă despre unele experiențe personale de care au fost mândri și/sau rușinați să fie membri în aceste grupuri.

SUBIECTE DE DISCUȚIE (DEBRIEFING ȘI EVALUARE)

  • Cum te-ai simțit reflectând asupra acestor grupuri?
  • Cât de ușor sau provocator a fost să selectezi cele cinci grupuri?
  • Cum a fost să te gândești la experiențele asociate acestor lucruri?
  • Cum a fost să discuți despre aceste experiențe cu colegii de echipă? Care au fost câteva lucruri interesante pe care le-ai observat?
  • De ce crezi că apartenența la același grup poate fi uneori o experiență pozitivă și alteori una negativă?
  • (opțional) Te poți gândi la unele grupuri ai căror membri se confruntă cu experiențe mai mult negative decât pozitive. Dar grupuri ai căror membri se confruntă cu mai multe experiențe pozitive decât negative?
  • Ce ne poate învăța această activitate despre modul în care identitatea unei persoane influențează relația sa cu societatea?
  • Cum crezi că identitatea refugiatului influențează o persoană care trăiește în societatea gazdă?

 

Metodă adaptată din: The Intercultural Management Competence Manual of Free Hanseatic City of Bremen, de Dr. Jutta Berninghausen (p.22).

 

FIȘĂ DE LUCRU

Molecula Personalității

 

 

Exercițiu individual:

  • Scrie numele TĂU în cercul din mijloc
  • Scrie în cercurile adiacente numele a 5 grupuri cu care te identifici

Exercițiu de grup:

  • Găsește unul sau doi alți membri ai grupului care aparțin grupurilor similare pe care le-ai identificat. Vorbește cu ei despre percepțiile tale cu privire la apartenența la aceste grupuri, cu accent pe diferențe și asemănări.
  • Prezintă celorlalți experiențele tale personale de care ai fost mândru și/sau rușinat să fii parte dintr-un anumit grup pe care l-ai identificat mai sus.

 

 


 

Acest proiect a fost co-finantat de programul ERASMUS+ al comisiei Europene   

Co-founded by the Eramsus+ Programme of the European Union

Suportul Comisiei Europene pentru realizarea acestei publicații nu constituie o asumare a continuțului acesteia, care reflectă doar opiniile autorilor, și Comisia nu poate fi răspunzatoare pentru nici o utilizare a informațiilor prezentate aici. 

 


Creative Commons LicenceConținutul acestui website este pus la dispoziție sub o licență  Creative Commons Atribuire-Necomercial-Distribuire în Condiţii Identice 4.0 Internațional (CC BY-NC-SA 4.0).