(Adaptat de la Universitatea Robert Gordon, Planuri de Lecție pentru Stereotipuri de Gen)
ARGUMENTARE
Această activitate include ceea ce facem, ce ne place și cum ne comportăm.
OBIECTIVE
- creșterea conștientizării stereotipurilor de gen în gândirea noastră;
CERINȚE
- durată: 40 de minute
- instrumente de scris
- foi de flip-chart, markere
- video-proiector
DESCRIERE
Facilitatorul citește lista următoare de cuvinte și solicit participanților să ridice mâna sus, dacă consideră că este un lucru care ține de fete și să nu ridice mână, dacă consideră că este un lucru care ține de băieți, sau invers.
Salvare Dans Profesor Gătit Roz Doctor Asistență Mașini Doze de bere Băuturi dietetice
|
Om de știință Albastru Curățare Avocat Inginer Set de chei Programator pe calculator Roșu Sclipicios Matematician Râgâit și pârțâit |
- După ce facilitatorul a citit toată lista, el/ea va scrie următoarele întrebări pe foaia de flip-chart:
-
- De ce credeți că mulți dintre voi au fost de acord cu asociațiile?
- De unde vin aceste idei?
- Este adevărat că acestea sunt doar lucruri ce țin de fete sau de băieți?
- De unde vin aceste răspunsuri?
- Facilitatorul redă unul sau ambele clipuri de mai jos:
Inspirând Viitorul – Restabilește Balanța
(https://www.youtube.com/watch?v=qv8VZVP5csA)
și/sau
Copii care vorbesc despre rolurile de gen
(https://www.youtube.com/watch?v=qv8VZVP5csA)
SUBIECTE DE DISCUȚIE (DEBRIEFING ȘI EVALUARE)
Facilitatorul petrece ceva timp pentru a-și da seama dacă toți participanții “se încadrează total” în stereotipuri de gen și el/ea discută despre diversitatea și unicitatea fiecărei persoane. Ar putea fi util să facem câteva afirmații pozitive pentru a susține reținerea și încrederea participanților, atunci când trebuie să facă față stereotipurilor, ca de exemplu “este minunat că în zilele nostre tot mai multe femei fac parte din armată”.
Metodă adaptată din:
https://www.open.edu/openlearncreate/pluginfile.php/272873/mod_resource/content/1/Classroom%20Activities%20on%20gender%20stereotypes%20and%20equality.pdf.