Choose your preferred language

Resurse

Educatie intre egali

Manual si tutoriale

Asigurarea calitatii

Alte resurse

 

(Adaptat de la Universitatea Robert Gordon, Planuri de Lecție pentru Stereotipuri de Gen)

 

ARGUMENTARE

 Această activitate include ceea ce facem, ce ne place și cum ne comportăm.

OBIECTIVE

  •  creșterea conștientizării stereotipurilor de gen în gândirea noastră;

CERINȚE

  • durată: 40 de minute
  • instrumente de scris
  • foi de flip-chart, markere
  • video-proiector

DESCRIERE 

Facilitatorul citește lista următoare de cuvinte și solicit participanților să ridice mâna sus, dacă consideră că este un lucru care ține de fete și să nu ridice mână, dacă consideră că este un lucru care ține de băieți, sau invers.

 

Salvare

Dans

Profesor

Gătit

Roz

Doctor

Asistență

Mașini

Doze de bere

Băuturi dietetice

 

 

Om de știință

Albastru

Curățare

Avocat

Inginer

Set de chei

Programator pe calculator

Roșu

Sclipicios

Matematician

Râgâit și pârțâit

  

  1. După ce facilitatorul a citit toată lista, el/ea va scrie următoarele întrebări pe foaia de flip-chart:
    • De ce credeți că mulți dintre voi au fost de acord cu asociațiile?
    • De unde vin aceste idei?
    • Este adevărat că acestea sunt doar lucruri ce țin de fete sau de băieți?
    • De unde vin aceste răspunsuri?

 

  1. Facilitatorul redă unul sau ambele clipuri de mai jos:

Inspirând Viitorul – Restabilește Balanța 

(https://www.youtube.com/watch?v=qv8VZVP5csA)

și/sau

Copii care vorbesc despre rolurile de gen

(https://www.youtube.com/watch?v=qv8VZVP5csA)  

 

SUBIECTE DE DISCUȚIE (DEBRIEFING ȘI EVALUARE)

Facilitatorul petrece ceva timp pentru a-și da seama dacă toți participanții “se încadrează total” în stereotipuri de gen și el/ea discută despre diversitatea și unicitatea fiecărei persoane. Ar putea fi util să facem câteva afirmații pozitive pentru a susține reținerea și încrederea participanților, atunci când trebuie să facă față stereotipurilor, ca de exemplu  “este minunat că în zilele nostre tot mai multe femei fac parte din armată”.

Metodă adaptată din:

https://www.open.edu/openlearncreate/pluginfile.php/272873/mod_resource/content/1/Classroom%20Activities%20on%20gender%20stereotypes%20and%20equality.pdf.

 

 


 

Acest proiect a fost co-finantat de programul ERASMUS+ al comisiei Europene   

Co-founded by the Eramsus+ Programme of the European Union

Suportul Comisiei Europene pentru realizarea acestei publicații nu constituie o asumare a continuțului acesteia, care reflectă doar opiniile autorilor, și Comisia nu poate fi răspunzatoare pentru nici o utilizare a informațiilor prezentate aici. 

 


Creative Commons LicenceConținutul acestui website este pus la dispoziție sub o licență  Creative Commons Atribuire-Necomercial-Distribuire în Condiţii Identice 4.0 Internațional (CC BY-NC-SA 4.0).